Edukacja proobronna w Polsce

Edukacja proobronna w Polsce Obecnie media bombardują Nas informacjami o różnorakich zagrożeniach płynących praktycznie z każdego zakątka kuli ziemskiej. Rozwój terroryzmu, ruchy niepodległościowe w północnej Afryce czy konflikt ukraiński napawa nas obawami o dzień jutrzejszy. Aktywni, zazwyczaj młodzi ludzie nie pozostają wobec tego bierni i czynnie szkolą się, poznają zagrożenia i sposoby walki z nimi. Dzięki szumowi medialnemu w ich szeregach pojawiają się coraz to nowi ludzie chcący dowiedzieć się jak chronić swoją Ojczyznę i rodzinę przed obecnymi zagrożeniami. Ich szkoleniem zajmują się zazwyczaj emerytowani wojskowi, policjanci czy też instruktorzy którzy pomagają nakierować młodzież i spożytkować Ich energie we właściwy sposób. Związki strzeleckie, harcerskie i inne organizacje paramilitarne w oczach wielu postronnych osób to tylko garstka ludzi biegająca po lasach czy strzelający do tarcz. Tak naprawdę takie organizacje kształtują takie postawy jak patriotyzm, szacunek do historii, symboli narodowych czy też szacunek dla osób starszych. Uczą się jak postępować w wypadku zagrożeń naturalnych, ataków terrorystycznych i innych zagrożeń które nękają obecne społeczeństwo. Reasumując edukacja proobronna w Polsce rozwija się coraz szybciej i bardziej profesjonalnie. Ministerstwo Obrony Narodowej również zapowiada pomoc logistyczną oraz edukacyjną. Eksperci szacują, że za około pięć lat w każdym województwie będzie kilkuset młodych ludzi profesjonalnie wyszkolonych i przygotowanych. Z taką młodzieżą możemy być spokojni i Naszą przyszłość!

„Postęp cywilizacji, a dalsza edukacja”

„Postęp cywilizacji, a dalsza edukacja” Ile razy obiło Ci się o uszy słynne zdanie: „ Ja ze swoim talentem nie musze iść na studia, bo zrobię karierę i bez nich” ? Zapewne wielokrotnie coś takiego słyszałeś i na pewno nie raz chciałeś się wypowiedzieć w tej kwestii. Czemu o tym wspomniałam? Otóż w dzisiejszej dobie cywilizacji wiele osób czerpie wzorce z osób sławnych , które nie oszukujmy się- sławę zdobyły dzięki swoim talentom często kosztem nauki. Skąd taki wniosek? Ile z nich może pochwalić się chociaż stopniem magistra w jakiejkolwiek dziedzinie? Założę się , że tylko nieliczni będą mogli się pochwalić ukończeniem szkoły wyższej. Jest to bardzo złe postępowanie, ponieważ jak powszechnie wiadomo- z naszym talentem zawsze może się cos stać, bo skąd mamy pewność , że np. tancerz nie ulegnie poważnej kontuzji, a piosenkarka nie straci głosu, co obydwoje wykluczy z danych branż. I co wtedy? Wtedy, pomimo tego, ze może i wiedzę będą mieli, to zostają bez jakiegokolwiek wykształcenia i jedyne co im pozostaje to albo praca, która nie wymaga odpowiednich kwalifikacji, albo po prostu studia. Powyższe sytuację użyłam , aby pokazać i udowodnić, że zdobywając edukację wyższą możemy robić karierę nawet w dziedzinie nie związanej z kierunkiem studiów. Co nam to da? Zabezpieczenie na przyszłość i wykształcenie wyższe, a nie tylko średnie czy podstawowe.

Ścieżka edukacji

Ścieżka edukacji Poprzeczki, które zostały postawione w dzisiejszych czasach młodzieży często mijają się z celem, choć mają na uwadze rozrost ich umysłów. Najważniejszym momentem w ich życiu jest wybór odpowiedniej szkoły ponadgimnazjalnej, która będzie początkiem ich umysłowej kariery. Swoją wiedzę muszą poszerzyć na tyle, aby zakwalifikować się do szkoły, którą sobie wybrali i piąć się dalej na ścieżkę wiedzy. Wybór jest szeroki, więc ich rozwaga musi być o wiele bardziej czujna. Jedni wybierają zwykłą szkołę zawodową, w której ich nauka intelektualna jest na niższym poziomie, niż nauka zawodowa, a inni stawiają sobie za cel liceum, które ma ich przygotować do kroku w życie studenckie. Pomiędzy nimi jest jeszcze grupa nastolatków, którzy idą do technikum, kształcąc się nie tylko w zawodzie, ale i intelektualnie, by w przyszłości zdać egzamin maturalny, a później nawet i pracę magisterską czy dyplomową. W każdej szkole umożliwione jest jednak poszerzanie wiedzy. Nie jest powiedziane, że wybierając pierwszą opcję, rezygnujesz z nauki. Młodzi ludzie uczący się zawodu wykorzystują ją do celów typowo luźnych dla otoczenia, czyli np. liczenie, mierzenie czy kalkulowanie. Prawdą jest, również, że idąc na studia musisz liczyć się z tym, że Twoja wiedza będzie wystawiona na próbę, ale przy dobrych motywacjach i chęciach da radę pójść na przód tak samo, jak przy zakończeniu edukacji na etapie zawodowym.